Choď na obsah Choď na menu
 


Školský poriadok -3.časť

28. 8. 2024

4.   Organizácia dochádzky detí do MŠ

 

a) Zákonný zástupca(ďalej len ZZ), prípadne iná sprevádzajúca osoba, privádza dieťa do MŠ najneskôr do 9,00 hod a prevezme ho spravidla po 15,00 hod.V súvislosti s potrebou ochrany pred  zavlečením akéhokoľvek ochorenia do MŠ je vstup zákonným zástupcom povolený iba do šatne. Dieťa sprevádzajúca osoba odovzdá v šatni ,poverenému pedagogickému zamestnancovi MŠ Michaľany, ktorý prevedie ranný filter, odvedie dieťa do triedy a tam ho odovzdá pani učiteľkePri odchode dieťaťa z MŠ poverený zamestnanec MŠ vyzdvihne dieťa z triedy a v šatni ho odovzdá zákonnému zástupcovi. Pedagogickí zamestnanci zaň zodpovedajú od prevzatia až po odovzdanie zákonnému zástupcovi, prípadne inej dospelej, splnomocnenej osobe. Všetky osoby, ktoré zákonný zástupca písomne splnomocní na preberanie dieťaťa z MŠ, musia byť pedagogickým zamestnancom známe. Písomné splnomocnenie platí v príslušnom školskom roku.
b) Spôsob dochádzky dohodneZZ s triednym učiteľom alebo riaditeľom. ZZ je zodpovedný za to, že odovzdá dieťa do materskej školy zdravé. 
c) Materská škola:
▪ zabezpečí, aby skutočnosť, či zdravotný stav dieťaťa umožňuje jeho prijatie do materskej školy, zisťovalkaždý deň zodpovedný pedagogický zamestnanec (ďalej len PgZ) pred  prijatím do triedy- tkzv. ranným filtrom. Organizácia ranného filtra:

 

Kontrola zdravotného stavu dieťaťa, tzv. “ranný filter” prebieha vždy za prítomnosti zákonného zástupcu,alebo ním poverenej osoby. Je to jednoduché, neinvazívne pozorovanie dieťaťa prípadne doplnené otázkami. Vykonávajú ho pedagogickí zamestnanci každé ráno pri príchode dieťaťa do MŠ.        
Celý vstupný ranný filter sa vykonáva bez dotyku dieťaťa, len pozorovaním správania, nálady, vonkajších prejavov na očiach, nose, ušiach a viditeľných častiach kože. 
Cieľom ranného filtra je identifikovať deti, ktoré navonok prejavujú zreteľné príznaky, ktoré by mohli znamenať infekčné ochorenie dieťaťa s možnosťou ohrozenia ostatných detí v zariadení, nemá v žiadnom prípade byť vyvodzovaním záverov o zdraví a chorobe
V prípade, že pedagogický zamestnanec takéto príznaky pozoruje, dieťa do zariadenia neprijme. Návšteva lekára je potrebná iba v prípadoch, ak to vyžaduje zdravotný stav dieťaťa. Dieťa sa môže vrátiť do kolektívu, až keď bude zdravé, bez vyššie uvedených prejavov.
▪ zabezpečí izoláciu dieťaťa od ostatných detí, ak dieťa počas dňa prejavilo príznaky akútneho prenosného ochorenia, dočasný dohľad nad ním zamestnancom MŠ a informovanie zákonného zástupcu dieťaťa.
▪ Škola zriadila izolačnú miestnosť(riaditeľňa) na umiestnenie osoby s príznakmi       

      akéhokoľvek infekčného ochorenia. Po opustení miestnosti touto osobou bude 

    miestnosť vydezinfikovaná a vyvetraná.

▪ Opatrenia pri výskyte pedikulózy v materskej škole -materská škola upozorňuje rodičov na ich povinnosť pravidelne kontrolovať vlasy svojho dieťaťa, dieťa nesmie prísť do materskej školy zavšivavené, učiteľky dozerajú na to, aby si deti medzi sebou nevymieňali hrebene, čiapky a šály, ak učiteľka pozoruje prejavy dieťaťa - často sa škriabe na hlave, je nepokojné a usúdi že ide o dieťa nakazené pedikulózou, okamžite informuje riaditeľku a rodiča o svojom podozrení a dieťa vylúči z kolektívu, riaditeľka oznámi výskyt vší všetkým rodičom a vyzve ich, aby skontrolovali u detí vlasy, riaditeľka školy nariadi dezinfekciu v škole, rodič je povinný zabezpečiť, aby dieťa vyšetril praktický lekár starostlivosti o deti a dorast a oznámil materskej škole potvrdené podozrenie na pedikulózu, materská škola prijme späť vyliečené dieťa iba s potvrdením od detského lekára.
▪ Opatrenia pri výskyte chrípkového ochorenia v materskej škole - riaditeľka každoročne v období od 15. novembra do 15. apríla nasledujúceho roka, ak počet neprítomných detí prekročí 10% z celkového počtu detí, začne sledovať a vyhodnocovať dôvody neprítomnosti detí na výchovno-vzdelávacom procese, nariadi zvýšené vetranie miestnosti, umývanie rúk, zvýšenú dezinfekciu miestnosti, nábytku a hračiek.
▪ ak počet neprítomných detí z dôvodu ochorenia na chrípku prekročí 15% z celkového počtu detí, prijme nasledovné opatrenie: zdrží sa organizovania hromadných podujatí (divadlo, hudobné predstavenie a pod.), ak počet neprítomných detí z dôvodu ochorenia chrípkou prekročí 30% z celkového počtu detí: a) oznámi túto skutočnosť príslušnému Regionálnemu úradu verejného zdravotníctva Trebišove, b) zruší všetky mimoškolské aktivity pri prudkom a perspektívnom náraste choroby, c) na základe odporúčania príslušného regionálneho úradu verejného zdravotníctva preruší výchovno-vzdelávací proces. Učiteľka zabezpečí izoláciu dieťaťa od ostatných detí v prípade podozrenia na chrípkové ochorenie a bezodkladne informuje zákonného zástupcu dieťaťa, ZZ je povinný oznámiť riaditeľovi výskyt infekčného ochorenia v okolí dieťaťa.
d) ZZ je povinný najneskôr do 30 dní od začiatku neprítomnosti dieťaťa v MŠ oznámiť  

riaditeľovi dĺžku a dôvod jeho neprítomnosti. V prípade, že sa tak nestane, môže riaditeľ po predchádzajúcom upozornení ZZ, rozhodnúť o ukončení dochádzky dieťaťa do MŠ.

g) Na čiastočnú úhradu neinvestičných výdavkov MŠ prispieva ZZ, alebo iná osoba, ktorá má voči dieťaťu vyživovaciu povinnosť. Výšku mesačného príspevku na jedno dieťa určil zriaďovateľ, Obec Michaľany vo  VZN č. 2/202vo výške 10,- €, pre deti 2 - 5 ročnéPríspevok sa uhrádza mesačne, najneskôr do 20. v príslušnom mesiaci. Príspevok neuhrádza iba ZZ, ktorý sa preukáže dokladom o poskytovaní pomoci v hmotnej núdzi , ZZ, ktorého dieťa, pre ktoré je plnenie povinného predprimárneho vzdelávania povinné a ZZ, ktorého dieťa nenavštevovalo MŠ 30, po sebe nasledujúcich kalendárnych dní. V prípade, že ZZ zaplatil príspevok vopred, vyrieši sa to kompenzáciou v nasledujúcom mesiaci.

V prípade, že ZZ neuhradí uvedený príspevok v stanovenom termíne, môže riaditeľ MŠ, po predchádzajúcom upozornení rodiča, rozhodnúť o ukončení dochádzky dieťaťa do MŠ.

h) Spôsob stravovania dohodne rodič  výhradne s vedúcou ŠJ pri ZŠ v Michaľanoch

 

5.   Vnútorná organizácia MŠ

 

a) Organizácia v šatni

 

• Cudzím vstup do vnútorných priestorov školy je možný len v sprievode zamestnanca školy.
• Sprevádzajúce osoby majú prístup iba do šatnepri prezliekaní a ukladaní vecí do skrinky, vedú svoje deti spolu s učiteľkami k samostatnosti a poriadkumilovnosti. Je zakázané prinášať do materskej školy a uskladňovať v skrinkách cennosti, hračky, jedlo a nápoje.
• Odporúčame ZZ, aby deťom priniesli do skrinky na prezlečenie na pobyt v MŠ pohodlné oblečenie, na prezúvky v triede papuče s uzavretou špičkou a pätou. Používať rôzne vsuvky a šľapky pri pobyte v MŠ (v triede i na ŠD) je z bezpečnostného hľadiska zakázané! 
• Z bezpečnostných dôvodov je vchod do MŠ v čase od 9,00 hod do 15,00 hod. uzamknutý.
• V I. a II. triede pomáhajú pri prezliekaní detí na pobyt vonku učiteľky a prevádzkový zamestnanec. V III. triede sa deti prezliekajú samé, učiteľka im pomáha podľa potreby.
• Za hygienu v šatni a uzamykanie MŠ je zodpovedná školníčka
• Za veci uložené v šatni, počas doby, keď je budova odomknutá, MŠ nezodpovedá!

 

b) Organizácia v umývarni

 

• Všetky triedy majú spoločnú umyváreň.
• V umyvárni a wc sa smú naraz zdržiavať len deti jednej triedy!
• Všetky deti si utierajú ruky do uterákov. Uteráky sa menia 1x v týždni.
• Deťom II. a III. triedy rodičia zabezpečia plastový pohár, zubnú kefku a zubnú pastu, všetko označené menom. 
• deti sa v umyvárni zdržujú len v prítomnosti PgZ, ktorý ich učí základným hygienickým návykom a sebaobsluhe. 
• Za celkovú organizáciu v umyvárni zodpovedá PgZ.
• Za pravidelnú výmenu uterákov, suchú podlahu a hygienu v umyvárni a wc zodpovedá školníčka

 

 

c) Organizácia v jedálni

 

• Jedlo sa deťom donáša zo ŠJ pri ZŠ v Michaľanoch vo varných nádobách.

            Desiata:        9,00 -  9,20 hod.

            Obed:          11,45 - 12,30hod.

            Olovrant:     14,50 - 15,05hod.                 

• Stravovanie v školskej jedálni sa zabezpečuje v sprievode pedagogických zamestnancov, ktorí vedú deti, v rámci výchovy a vzdelávania, k stravovacím návykom vo svojej triede a jedálni
• Deti I. triedy používajú pri jedle lyžicu, podľa vyspelosti detí sa učiteľka rozhodne k podaniu kompletného príboru, ostatné deti používajú kompletný príbor.
• Za kvalitu a predpísané množstvo stravy, zodpovedá vedúca ŠJ. Zabezpečuje aj zisťovanie počtu stravníkov. V školskej jedálni sa výroba jedál uskutočňuje podľa materiálno-spotrebných noriem pre školské stravovanie vydaných MŠVVaŠ SR, odporúčaných výživových dávok podľa vekových kategórií stravníkov, zásad na zostavovanie jedálnych lístkov, hygienických požiadaviek a zásad správnej výrobnej praxe, finančného príspevku od zákonného zástupcu dieťaťa na nákup potravín na jedno jedlo podľa zvoleného finančného pásma.
• Neprítomnosť dieťaťa a odhlásenie zo stravy oznámi zákonný zástupca 24 hod. vopred, po nedeli alebo sviatku do 8.00 hod., prípadne telefonicky u vedúcej školskej jedálne. V prípade, že sa tak nestane, zákonný zástupca uhrádza plnú stravnú jednotku.
• Ak dieťa ochorie a zákonný zástupca neodhlási dieťa včas zo stravy, môže si obed v prvý deň ochorenia dieťaťa prevziať, po dohode, v ŠJ.
• Za organizáciu a výchovný proces v jedálni zodpovedajú PgZ, ktorí vedú deti k osvojeniu si základných návykov kultúrneho stravovania, v maximálnej miere pri tom uplatňujú individuálny prístup k deťom. Počas jedla dieťa nenásilne usmerňujú, podľa želania ZZ aj prikrmujú. Nenútia ich jesť!
• Pitný režim  počas dňa zabezpečujú PgZ podľa individuálnych potrieb detí. Každé dieťa má v triede na tento účel vlastný pohár označený menom. Za hygienu a čistotu pohárov zodpovedá školníčka.
• Ak má dieťa zdravotné problémy a s tým súvisiace obmedzenia stravy, je zákonný zástupca povinný  u vedúcej ŠJ písomne požiadať o výnimku v stravovaní dieťaťa a doložiť svoju žiadosť dokladom od lekára.

 

d) Organizácia pri pobyte vonku
• Pobyt vonku obsahuje pohybové aktivity detí v rámci školského dvora alebo vychádzky. Uskutočňuje sa spravidla denne od 10.00 hod. do 11.45 hod. podľa poveternostných a klimatických podmienok.
• Počas pobytu detí vonku je učiteľ povinný zabezpečiť deťom plnohodnotnú, organizovanú činnosť, venuje deťom zvýšenú pozornosť, dodržiava požiadavky bezpečnosti a ochrany ich zdravia a pokyny riaditeľa MŠ.
• Skôr, ako sa pobyt detí uskutoční na školskom dvore, učiteľka skontroluje bezpečnosť areálu, podľa potreby odstráni z dosahu nebezpečné predmety, prípadne zabezpečí ich likvidáciu nepedagogickou zamestnankyňou.
• Na vychádzke sprevádzajú deti vždy 2 osoby. Jedna ide ako prvá, druhá ako posledná, vždy za deťmi. Pri prechádzaní cez komunikáciu sa učiteľka dôsledne riadi zásadami ochrany zdravia a bezpečnosti detí. Dáva znamenie zdvihnutou rukou alebo používa terč na zastavenie premávky, vchádza na vozovku prvá a odchádza z nej posledná.
• V čase letných mesiacov musia mať deti pri pobyte vonku vhodnú pokrývku hlavy a vzdušné oblečenie, v prípade dažďa pršiplášť.

 

e) Organizácia na schodoch

 

• Vnútorné schodisko používajú deti tak, že učiteľka deti zoradí do radu, chodia po jednom a pridŕžajú sa pri tom zábradlia. Pri schádzaní zostupuje prvý PgZ, pri chôdzi nahor ide PgZ posledný.

 

f) Organizácia v čase odpočinku

 

• Počas popoludňajšieho odpočinku  deti odpočívajú na ležadlách, deti I.triedy v triede, deti II. a III. triedy v spálni. PgZ dbá na primerané oblečenie detí (deti sa prezliekajú do pyžama, pyžamo a posteľná bielizeň musí byť označená menom!), zabezpečí pravidelné vetranie tak, aby neohrozil zdravie detí. Od odpočívajúcich detí neodchádza. 
• Deti I. a II. triedy odpočívajú spravidla 2,5 hod., deti III. Triedy odpočívajú na ležadle  v 1. polroku šk. roka 1 ¾ hod. a v 2. polroku, na základe vyhodnotenia potrieb detí a podľa rozhodnutia učiteľky, najmenej ½ hod. 
• K deťom, ktoré nepociťujú potrebu spánku, učiteľka pristupuje individuálne. Za celkovú organizáciu pri spánku zodpovedá učiteľ
• za hygienu  v spálni a pravidelnú výmenu posteľnej bielizne- 1x za týždne zodpovedá školníčka.

 

g) Organizácia ostatných aktivít a ďalších doplnkových aktivít v 

 

• Každá aktivita sa organizuje na základe plánu práce školy, so súhlasom zriaďovateľa a informovaného súhlasu zákonného zástupcu, najviac na jeden deň s prihliadnutím na bezpečné, hygienické a fyziologické potreby detí a so zabezpečením teplého obeda pre deti.
• Pred uskutočnením výletu alebo exkurzie pedagogický zamestnanec poverený riaditeľkou organizačne zabezpečí prípravu a priebeh týchto aktivít vrátane poučenia zúčastnených osôb a detí o bezpečnosti a ochrane zdravia. O tom vyhotoví písomný záznam, ktorý potvrdia všetky dospelé zúčastnené osoby svojím podpisom.
• Na výlety a exkurzie s deťmi predškolského veku sa môžu použiť aj hromadné dopravné prostriedky.
• Všetky aktivity sa uskutočňujú s informovaným súhlasom zákonného zástupcu. V prípade rozvedených zákonných zástupcov je pre materskú školu dostačujúce, ak získa súhlas od toho zákonného zástupcu, ktorému je dieťa súdom zverené do výlučnej osobnej starostlivosti, keďže v uvedených aktivitách nejde o podstatné otázky výchovy dieťaťa, a teda nie je nevyhnutný súhlas druhého zákonného zástupcu.
h) Podmienky účasti ZZ na výchove a vzdelávaní
• Rodič sa môže zúčastniť v triede svojho dieťaťa na výchove a vzdelávaní iba so súhlasom riaditeľky materskej školy na základe odporúčania triednej učiteľky,  pozvánky materskej školy na podujatia určené pre verejnosť. 

 

i) Konzultačné hodiny v MŠ
• Konzultačné hodiny riaditeľky školy sú určené rodičom za účelom získavania predmetných informácií, podávania návrhov, žiadostí, sťažností, ponúk a pomoci škole. Konzultačné hodiny s riaditeľkou školy si rodič dohodne osobne alebo telefonicky, najmenej deň vopred.
• konzultačné hodiny s pedagogickými zamestnancami slúžia na poskytovanie informácií o výsledkoch a pokrokoch vo výchove a vzdelávaní dieťaťa a komunikovanie o výchovno-vzdelávacích problémoch dieťaťa s rodičmi, konzultáciu môže iniciovať rodič, triedna učiteľka a riaditeľka materskej školy, konzultačné hodiny s pedagogickými zamestnancami rodič dohodne osobne alebo telefonický najmenej deň vopred.

 

j) Poskytovanie pedagogickej praxe žiakom stredných odborných škôl pedagogických a študentom vysokých škôl pripravujúcich budúcich učiteľov materských škôl
• Študenti stredných a vysokých škôl, ktorí majú záujem o vykonávanie pedagogickej praxe počas školského roka, sa hlásia u štatutára zriaďovateľa, starostu obce Michaľany .
• materská škola je cvičnou školou a poskytuje pedagogickú prax na základe dohody so Strednou odbornou školou pedagogickou v Trebišove 
• študenti prichádzajúci na pedagogickú prax sa hlásia u riaditeľky a riadia sa jej pokynmi, 
• každý študent je povinný podpísať vyhlásenie o mlčanlivosti, 
• študenti sa počas pedagogickej praxe pohybujú v interiéri materskej škole len v určených priestoroch a v dohodnutom čase, 
• povinnosťou cvičnej učiteľky je v prvý deň po nástupe na prax oboznámiť študentov so školským poriadkom a so základnými predpismi bezpečnosti a ochrany zamestnanca pri práci, 
• študenti počas pedagogickej praxe sú povinní riadiť sa pokynmi a usmerneniami cvičnej učiteľky a svoju neprítomnosť na praxi bezodkladne hlásiť cvičnej učiteľke, •
• zhotovovať fotky a videozáznamy detí a učiteľky je zakázané, 
• študent v priebehu pedagogickej praxe nie je zodpovedný za bezpečnosť detí, preto nemôže ostať s deťmi sám, 
• evidencia príchodov a odchodov študentov sa vedie v nato určenom zošite, 
• učiteľka vedie so študentom rozbor zrealizovanej výchovno-vzdelávacej činnosti až po skončení svojej priamej práce s deťmi; odpracovaný čas vyznačí v evidencii dochádzky.

 

Článok IV

 

Podmienky na zaistenie bezpečnosti a ochrany zdravia detí a ich ochrany pred sociálno-patologickými javmi, diskrimináciou alebo násilím

1. Za vytvorenie bezpečných a hygienických podmienok na predprimárne vzdelávanie zodpovedá riaditeľka.

2. Za bezpečnosť a ochranu zdravia dieťaťa zodpovedajú pedagogickí zamestnanci materskej školy od prevzatia dieťaťa až po jeho odovzdanie zákonnému zástupcovi alebo ním splnomocnenej osobe. Ak krúžkovú činnosť vykonáva v MŠ externý lektor, zodpovedá v tom čase aj za bezpečnosť prítomných detí.

3. Za dodržiavanie hygienických a bezpečnostných predpisov v priestoroch materskej školy a ochranu zdravia detí zodpovedajú aj prevádzkoví zamestnanci, a to v rozsahu im určenej pracovnej náplne.

4. V zmysle Dohovoru o právach dieťaťa sú učitelia povinní zabezpečovať aktívnu ochranu detí pred sociálno-patologickými javmi, monitorovať zmeny v správaní detí a v prípade dôvodného podozrenia z fyzického alebo psychického týrania či ohrozovania mravného vývinu dieťaťa bezodkladne riešiť problém v spolupráci s vedením školy, prípadne s príslušným zariadením výchovného poradenstva a prevencie, kontaktovať príslušný odbor sociálnych vecí, pediatra a príslušné oddelenie policajného zboru.

5. Učiteľka materskej školy je zodpovedná za vytvorenie príjemnej a tvorivej atmosféry v materskej škole, ochranu psychického zdravia dieťaťa, nepoužíva voči nemu telesné tresty ani neprimerané inhibičné metódy výchovy.

6. Materská škola pri výchove a vzdelávaní a pri činnostiach súvisiacich s výchovou a vzdelávaním:

a) prihliada na základné fyziologické potreby detí,

b) vytvára podmienky na zdravý vývin detí a na predchádzanie sociálnopatologických javov,

c) poskytuje nevyhnutné informácie na zaistenie bezpečnosti a ochrany zdravia detí.

7.   V problematike bezpečnosti a ochrany zdravia pri vychádzkach, počas krúžkovej činnosti, pri činnostiach, ktoré sa vykonávajú ako súčasť výchovno-vzdelávacej činnosti materskej školy a ktoré si vyžadujú zvýšený dozor (plavecký výcvik, lyžiarsky výcvik, škola v prírode, výlety a exkurzie), pri preprave dopravnými prostriedkami a pri organizovaní školských akcií sa postupuje podľa vyhlášky Ministerstva školstva, vedy výskumu a športu SR o materskej škole .

8. Učiteľka je povinná zapísať úraz, ku ktorému došlo počas výchovno-vzdelávacej činnosti a pri činnostiach organizovaných školou do evidencie školských úrazov.

• V prípade úrazu, ktorý ohrozuje život dieťaťa, učiteľka požiada o privolanie rýchlej zdravotnej pomoci a zákonných zástupcov ktorúkoľvek zamestnankyňu a súčasne dáva dieťaťu prvú pomoc. Ak je potrebné ošetrenie v nemocnici, službukonajúca učiteľka sprevádza dieťa až do príchodu zákonného zástupcu. Úraz zaznamená v zošite úrazov a lekársku správu odovzdá zákonnému zástupcovi dieťaťa.
• V oblasti registrovaných a neregistrovaných školských úrazov materská škola postupuje podľa metodického usmernenia č. 4/2009-R z 11. februára 2009 k zavedeniu jednotného postupu škôl, školských zariadení a vysokých škôl pri vzniku registrovaného školského úrazu a pri evidencii nebezpečných udalostí, ktorou sa upresňuje postup zamestnancov MŠ pri vyšetrení, evidencii a registrácii školského úrazu a nebezpečnej udalosti.
• Riaditeľka materskej školy je povinná do 7 kalendárnych dní od vzniku každého školského úrazu zaevidovať ho prostredníctvom webovej aplikácie Úr (MŠVVŠ SR) 1-01 sledujúcej štatistiku úrazovosti na školách.
• Záznam o registrovanom školskom úraze dostanú: zákonný zástupca dieťaťa, škola, technik BOZP, poisťovňa, v ktorej má škola vybavené úrazové poistenie detí. Vo veci finančného odškodnenia školského úrazu od poisťovne ďalej koná riaditeľka školy v spolupráci so zákonným zástupcom dieťaťa.

9. Materská škola uplatňuje nasledovné opatrenia proti šíreniu legálnych a nelegálnych drog: 

▪ primeranou formou informovať deti o existencii legálnych a nelegálnych drog a ich mimoriadne negatívnych účinkoch na zdravie človeka,
▪ viesť deti k zdravému životnému spôsobu, rozlišovaniu zdravých a nezdravých návykov pre život a zdravie,
▪ v prevencii využívať vhodnú a dostupnú literatúru a preventívne výukové programy zakomponované do plánov práce každej triedy,
▪ poskytovať deťom dostatok podnetov a možností realizácie prostredníctvom rôznych aktivít, a tým viesť k plnohodnotnému životu, kde by legálne či nelegálne drogy nemali svoje miesto,  zabezpečiť v celom areáli školy prísny zákaz fajčenia,  dbať na to, aby sa do budovy nedostali žiadne nepovolané osoby, a tým zamedziť možnosti zlých vonkajších vplyvov na deti, učiteľky sa budú zúčastňovať na školeniach s touto tematikou, prípadne študovať literatúru a ostatné materiály s tematikou drog a ich šírenia,
▪ zamestnancom MŠ Michaľany sa zakazuje posielať fotografie a videozáznamy z akcií uskutočnených v MŠ, alebo usporiadaných materskou školou komukoľvek ,vrátane zákonných zástupcov.
▪ Dozor a dohľad nad deťmi vykonávajú aj prevádzkové zamestnankyne v zmysle nariadeniriaditeľky školy a v presne určenom rozsahu.
▪ v prípade podozrenia na šírenie legálnych a nelegálnych drog v prostredí materskej školy zamestnanci musia bezodkladne informovať riaditeľku, ktorá vykonajú okamžité opatrenia.

10. V MŠ je v súvislosti s ochranou zdravia detí zakázané:

• podávať deťom lieky učiteľkou (antibiotiká sa nesmú podávať vôbec, dlhodobo užívané lieky si musí rodič prísť podať osobne)
• pobyt dieťaťa v MŠ s akýmkoľvek zranením, vrátane zlomeniny
• nosiť do MŠ akékoľvek predmety, ktoré by mohli ohroziť bezpečnosť, či zdravie detí
• nosiť do MŠ sladkosti(vrátane žuvačiek) a nápoje
• nosiť do MŠ hračky ap.

Upozorňujeme rodičov, že učiteľka nezodpovedá za akékoľvek predmety, ktoré deti do MŠ prinášajú (hračky, cennosti, vrátane- bižutérie, sponiek, gumičiek, čeleniek a pod.)

 

Článok V

Podmienky zaobchádzania s majetkom materskej školy

 

▪ Vchody do areálu MŠ sa uzamykajú, sú zaistené bezpečnostnými zámkami a chránené zabezpečovacím zariadením. 
▪ Pri odchode z triedy je učiteľka povinná prekontrolovať uzatvorenie okien, dverí. Popoludní, po skončení prevádzky v triede je učiteľka povinná odložiť didaktickú techniku a učebné pomôcky na vopred určené miesto a skontrolovať uzatvorenie okien.
▪ Pri každom svojvoľnom poškodení alebo zničení majetku materskej školy je škola oprávnená požadovať úhradu od zákonného zástupcu dieťaťa, ktoré poškodenie spôsobilo. Uvedené sa vzťahuje aj na splnomocnenú osobu, ktorá prichádza do materskej školy pre dieťa.
▪ Pokiaľ škoda vznikla nedostatočným dozorom učiteľky nad dieťaťom, náhrada škody sa od zákonných zástupcov dieťaťa nebude požadovať.
▪ Jednotliví zamestnanci zodpovedajú za inventár v rozsahu uvedenom v dohode o hmotnej zodpovednosti, ktorá je so zamestnancom uzatvorená písomne. Ďalšie práva a povinnosti súvisiace s ochranou majetku si zamestnanci plnia v zmysle opisu pracovných činností.
▪ Osobné veci si zamestnanci materskej školy odkladajú na určené uzamykateľné miesto.
▪ V celom areáli materskej školy je z a k á z a n é:

 

• pohybovať sa cudzím osobám bez súhlasu zriaďovateľa, alebo výnimky udelenej riaditeľkou
• pohybovať sa vo vnútorných priestoroch bez prezúvok
• vodiť akékoľvek zvieratá do areálu MŠ
• držanie, požívanie a propagácia akýchkoľvekomamných látok a drog, vrátane fajčenia a požívania alkoholu!!!

   

Článok VI

Záverečné ustanovenia

1. Školský poriadok je platný a účinný dňom jeho vydania riaditeľkou školy.

2. Školský poriadok je zverejnený na verejne prístupnom mieste v škole a na webovej stránke školy https://msmichalany.estranky.sk/

3. Školský poriadok je záväzný pre všetkých zamestnancov materskej školy, pre deti prijaté na predprimárne vzdelávanie, adaptačný alebo diagnostický pobyt dieťaťa a ich zákonných zástupcov. Uvedený okruh osôb je povinný sa ním riadiť. V prípade porušenia pravidiel školského poriadku bude podľa miery závažnosti vyvodená zodpovednosť s možnosťou prijatia sankcií, na ktorých udelenie bude dotknutá osoba vopred upozornená.

4. Vydaním tohto školského poriadku sa ruší prechádzajúci školský poriadok platný odo dňa 1.9.2019, a to vrátane všetkých jeho dodatkov.

5. So školským poriadkom sú preukázateľným spôsobom (vlastnoručným podpisom na podpisovom hárku, ktorý tvorí prílohu č. 1 školského poriadku) oboznámení všetci zamestnanci materskej školy. Podpisový hárok je súčasťou každej zmeny školského poriadku vykonanej formou dodatku.

6. So znením školského poriadku sú vhodným spôsobom oboznámené aj deti navštevujúce materskú školu.

7. O vydaní a obsahu školského poriadku riaditeľka materskej školy informuje zákonných zástupcov detí na schôdzi rodičovského združenia, alebo iným, preukázateľným spôsobom..

8. Tento školský poriadok možno meniť len prostredníctvom príslušných dodatkov, ktoré sú číslované v chronologickom poradí podľa vydania a pred ich vydaním sú prerokované v rade školy a pedagogickej rade.